Thursday 15 January 2009

Z widelcem po Europie vol 1

Z widelcem po Eurpie

Wczoraj znalazlam informacje o bardzo ciekawej akcji "Z widelcem po Europie" . Jestem strasznie niepocieszona, ze nie udalo mi sie wziac w niej udzialu od samego poczatku, ale jestem pewna, ze do konca roku bede miala okazje sprobowac i poznac wiele ciekawych potraw z europejskich zakatkow.
Wlasnie konczy sie tydzien norweski, dlatego mam nadzieje, ze niejestem za pozno. Jezeli tak, to trudno, kto pozno przychodzi, ten sam sobie szkodzi ;)

Moja propozycja jest

Jagniecina w sosie curry















1,5 kg jagnieciny

1/4 szklanki maki
3 zabki czosnku
1 duza cebula
1 lyzeczka soli
1/2 lyzeczki pieprzu
2 lyzki curry dobrej jakosci
olej lub margaryna do smazenia





Cebule i czosnek drobno kroimy, jagniecine kroimy na srednie kawalki i obtaczamy w mace. Cebule i czosnek smazymy do zeszklenia. Dodajemy mieso i smazymy przez kilka minut. Nastepnie dodajemy wszystkie przyprawy, mieszamy i dodajemy ok. 1 szklanki wody (spokojnie mozna dodac 2 szklanki). Mieszamy, przykrywamy i gotujemy do miekkosci mieszajac od czasu do czasu. Gdy jagniecina jest miekka mozemy ewentualnie mocnej doprawic sos.
Serwujemy z ryzem (bialym lub brazowym) i ugotowana na parze marchewka.

Smacznego!

Przepis pochodzi z tej strony . Tlumaczenie jest mojego autorstwa.

No comments: